Учителю математики

Алгебра, 7 клас.
Тема. Застосування винесення спільного множника за дужки


Мета. Формування вмінь винесення спільного множника за дужки при розв’язуванні рівнянь, обчисленні значень виразів зі змінними та числових виразів, розв’язувати завдання підвищеного рівня складності.
Розвивати пам'ять, мислення, мовлення, внутрішню мотивацію учнів до теми, що вивчається.
Виховувати охайність в записах, наполегливість, зацікавленість вивченням математики. Спонукати учнів до досягнення успіхів у житті.
Тип уроку. Застосування знань та формування вмінь.
Методи:   словесні (бесіда), наочні (схема), практичні (вправи).
Література. Програма з математики
                      Підручник для 7 кл. з алгебри автор Г.П. Бевз, В.Г. Бевз
І. Організаційна частина.
Уже дзвінок нам дав сигнал
Працювати час настав
Тож і ми часу не гаймо
Роботу швидко починаймо
Ви до друга поверніться
Один одному всміхніться
Дзвоник дзвонить дзень-дзень
А ми всі разом: «Добрий день»
– Кожному з вас хочу побажати, щоб на уроці ви були:
«У» – усміхненими;
«С» – спокійними;
«П» – прогресивними;
«І» – ініціативними;
«Х» – хоробрими;
«У» – упевненими.

       Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ! І не тільки на уроках математики, бо, якщо звернутися до слів філософа Е. Ільєнкова, то можна зазначити: «Досягнення успішного результату під час розв’язування задач – зовсім не привілей математики. Усе людське життя – це не що інше, як постійне бажання досягти успіху у вирішенні нових питань та проблем». (читати далі ...)


Алгебра, 7 класТема уроку. Використання формул скороченого множення.

Мета: закріплення і усвідомлення раніше вивченого матеріалу при розкладанні многочленна на множники, формування навичок та вмінь використання формул куба двочлена для розкладання многочленна на множники. Розвивати творче, логічне мислення, увагу, пам'ять, спонукати до пізнавальної творчої діяльності. Виховувати працьовитість, родинні почуття, доброзичливість, активність, дисциплінованість, ініціативність, наполегливість, спостережливість, товариськість, кмітливість, гуманність.
Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок
Обладнання: картки для завдань, портрети видатних математиків, аудіо запис
Хід уроку.
I.  Організаційний момент
                                               «Предмет математики такий серйозний,
                                               що корисно не нехтувати нагодою
                            робити його трохи цікавим»
 Блез Паскаль
- Сьогоднішній у нас випала така можливість. Багатьом з вас подобаються такі телевізійні передачі, як «Поле чудес», «Що? Де? Коли?», «Брейн-ринг» і багато інших.
- У якій грі ви б хотіли прийняти участь?

- Я врахую на майбутнє ваші побажання, а сьогодні пропоную провести урок у вигляді сімейної гри «Щасливий випадок». Для цього ви об’єдналися у три сім’ї найвідоміших математиків: сім'я Евкліда, сім’я Піфагора та сім’я Архімеда. Виберіть голів сімейства, які будуть забезпечувати у ваших сім’ях лад та організовану діяльність.(читати далі)

Математика, 6 класТема уроку. Розв’язування вправ по темі “Відношення і пропорції"”

Мета: вдосконалити і закріпити вміння і навички учнів по темі “Відношення і пропорції”; перевірити і встановити рівень оволодіння учнями основами теоретичних знань; вдосконалення вмінь обчислювати відношення, спрощувати його; знаходити невідомий член пропорції; розв’язувати задачі на пряму і обернену пропорційність. Розвивати пам’ять, мислення, мовлення.
Виховувати охайність в записах, зацікавленість вивченням математики.
Розширювати кругозір дітей.
Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.
Методи:    словесні (бесіда),          наочні (ілюстрація), практичні (вправи).
Література. Програма з математики
Підручник для 6 класу з математики автор Возняк Р.М.
О. Пометун, Л. Пироженко
“Сучасний урок” (інтерактивні технології навчання)
В.І. Лозова, Р.В. Троцко “Теоретичні основи виховання і навчання”
А.Г. Мерзляк “Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання” 6 клас
О.С. Істер “Підсумкові контрольні роботи”
Т.Г. Роєва, Синельних “Математика 5-6 клас”
Обладнання: грамзапис, роздатковий матеріал ілюстрації.
Хід уроку
І. Організаційна частина.

Слово вчителя. Діти, нас оточує загадковий і дивний світ. Він зберігає тисячі загадок. Багато з них піддаються поясненню з наукової точки зору. Про деякі досі сперечаються. А частина чекає свого пояснення. На сьогоднішньому уроці ми поринемо з вами у цей загадковий світ - таємство Семи чудес світу. (читати далі...)

Математика, 5 клас

Тема уроку. Розв’язування рівнянь.

Мета: закріпити навички розв’язування рівнянь, забезпечити глибокі знання з відповідного матеріалу. Удосконалювати обчислювальні навички. Сприяти свідомому застосуванню вивченого матеріалу при розв’язуванні вправ, формуванню елементів творчості. Розвивати пам'ять, увагу. Виховувати інтерес до процесу навчання, почуття дружби.
Тип уроку: повторення вивченого матеріалу.
Наочність: малюнки казкових героїв, індивідуальні картки, таблиця «Етапи розв’язування рівнянь», програвач.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Бесіда.
       Діти, що найбільше ви любили в дитинстві?
       А мені найбільше подобалось, коли мама чи тато читали казочки.
       Чи любите ви казки? Які знаєте?
       Що допомогло дівчинці у казці «Мудра дівчинка» виконати всі завдання?
       Що об’єднує героїв казки «Бременські музиканти»?
На сьогоднішньому уроці, діти, і ми з вами поринемо у світ казки. (читати далі...)

Цикл уроків алгебри у 9 класі з теми

 «Квадратичні нерівності» 

Урок 1.
Тема уроку. Квадратичні нерівності

           Мета: ввести означення нерівності другого степеня з однією змінною. Розглянути графічний спосіб розв’язування квадратичних нерівностей. Формувати вміння розв’язувати квадратичні нерівності за допомогою графіка квадратичної функції. Розвивати логічне та критичне мислення учнів, вміння пояснювати свої дії. Виховувати самостійне мислення. (читати далі...)



Факультативний курс з математики


ВИКОРИСТАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
ІСТОРИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ЯК ЗАСОБУ МОТИВАЦІЇ УЧІННЯ УЧНІВ

У посібнику проаналізовано і розкрито важливе значення елементів історизму для підвищення позитивної мотивації до вивчення математики.
         Посібник містить історичний матеріал, який можна використовувати вчителям математики під час уроків та позакласних заходів (читати далі)


Історичні задачі на уроках математики

Задачі, які розв’язуються по діях

Задачі з "Курсу чистої математики" Войтяхівського

1.     Послано чоловіка з Москви до Вологди, і звеліли йому проходити кожен день по 40 верст. Наступного дня навздогін йому послано другого чоловіка, і наказано йому проходити в день по 45 верст. На який день другий посланець наздожене першого?
Розв’язання. Оскільки перший вийшов на день раніше і пройшов 40 верст, то другому треба нагнати ці 40 верст.
40:(45-40) = 8 днів.

Відповідь. За 8 днів другий посланець наздожене першого.(Читати далі...)

 Нестандартні задачі до уроку математики

5 клас

1. Обчислити:   201120112011 · 2010 – 201020102010 · 2011.
Розв’язання
201120112011 · 2010 – 201020102010 · 2011 = 2011 · 2010 (100010001 - 100010001) = 0.
Відповідь. 0.

2. Скільки існує способів замінити зірочки знаками «+», «-» або «х» у рівності
2 * 0 * 1 * 1 = 1, щоб вона стала правильною?
Відповідь. 5 способів.

3. Яка перша цифра у найменшому натуральному числі, в якому сума цифр дорівнює 2011 ?
Розв’язання
У найменшому натуральному числі із сумою цифр 2011 повинно бути використано найменшу можливу кількість цифр. Ця кількість дорівнює
223 + 1 = 224 цифри (2011 : 9 = 223 (4 остача)).
Отже, шукане число складається з 223 дев’яток і 1 четвірки. Серед таких чисел найменшим є число, перша цифра якого дорівнює 4.

Відповідь. 4. (Читати далі)

Немає коментарів:

Дописати коментар